Playlist| My faves are Killing me

augusta 05, 2018

Viete čo je vtipné? Že keď som naposledy zverejnila nejaký ten svoj playlist, tak som akurát oslavovala comeback iKON s Love Scenario. A teraz oslavujem Killing Me.

Už nejaký ten čas mám v pláne robiť playlisty vo forme ilustrácií. Bohužiaľ to chce čas, nápady, programy ktoré si zo mňa nebudú robiť prču a hlavne nemať uvarený mozog.
Keďže tu kvôli iKON už pár dní skáčem ako hyperaktívna loptička, rozhodla som sa svoje dojmy z tohto mini albumu spísať. Plus samozrejme prihodiť zopár ďalších piesní s ktorých pomocou som sa tohto comebacku vôbec dožila.

iKON- Killing Me 
Druhý comeback YG skupiny v priebehu jedného roka znamenal že YG sa konečne "stará." Po úspechu Love Scenario ktorý nikto rozhodne nečakal (ani sám YG ktorý vraj LS ako hlavnú pesničku najskôr odmietal, ale Hanbin trval na svojom) sme dostali bonusovú pesničku, iKON TV, iKON na Hawaii a teraz ďalší comeback. A ja som tak neskutočne pyšná, šťastná a dúfam že konečne majú tú najhoršiu časť kariéry za sebou. Prešli si za svoju krátku kariéru až príliš veľa zlým a teraz majú konečne úspech ktorý si zaslúžia. A kto ho zmetie zo stola s tým, že majú nejaké "big 3 privilege" tak ho fakt zmasakrujem. Iste všetky oči boli od začiatku na nich, ale za akú cenu... Ale o tom možno inokedy.

Killing Me ma teda rozhodne zabilo. Po príjemne ladenom Return sme znovu dostali hlavne tanečnú pesničku ale tentokrát s hlbokým textom. Určite si niekde vyhľadajte preklad alebo si pozrite stage s titulkami. YG sa konečne buchol trochu po vačku a máme k tomu aj poriadne, pekné MV. A k tomu promo teaser pre každého člena zvlášť. Je trochu smutné že sme sa toho dočkali až pri ich...treťom oficiálnom comebacku? Každopádne na finálne MV sa dobre pozerá a styling chlapcov je vážne vražedný. Máme tu kiwi!Jinhwana a fialku!Bobbyho yaaay. Chanwoo medzi drahými lustrami, lebo je to maknae on top ktoré si to rozhodne zaslúži. Donghyuka by som si v tom košíku rada zobrala domov a tam ho rozmaznávala dobrým jedlom. YunJun sa opäť bijú o miesto hlavného vizuála. Tiež sa mi páči tá spojitosť- choreo začína leader ale končí ju najstarší.
Rozloženie liniek sa im postupne tiež začína zlepšovať. Je vidno že sa Hanbin vážne snaží to celé poskladať tak, aby každý niečo mal a sedelo mu to. Už žiadne Nanana ako mal Chanwoo pri Rhythm ta alebo Donghyukove Lalalala pri Airplane. Mám pocit že je počuť ako pozitívne na neho vplýva fakt, že už pri skladaní piesní na tým nesedí sám ale má okolo seba celú svoju "producentskú squad."
A tá CHOREO. Prosím, keď sa vám nechce pozerať MV tak si pozrite aspoň ich dance practice.
Pretože keď už kpop fandom konečne nezapomína ich existenciu, tak zapomína na fakt že sú to dobrý tanečníci. Hlavne to človek vidí keď sleduje Donghyuka (converse, čierna šiltovka s niečím červeným, modrá košeľa) na ktorého som pri pohľade na komentáre neskutočne pyšná. Tá ich práca s nohami, Jinhwanov "Killing part," to ako zo zeme vylezú späť na nohy...wow.


Freedom je na prvé počutie tak neskutočne mimo všetkého čo doteraz vydali.Teda okrem rockovej verzie Rhythm ta ale to je svoje osobitná kategória. Freedom znie to ako nejaký mix anime openingu s oldschool pop-rockom. June spievajúci "You don't understand" na štýl nejakého nepochopeného rockera a celá tá atmosféra "idolov pre drsné deti idúce proti spoločnosti." Ono im to..sadlo? Deti ktoré boli neustále držané u YG v podzemí chcú byť konečne slobodné a dávajú to všetkým najavo.

Continuing in the twisted system
What's harder than living is finding a reason to
You might not be able to do the things you want
I've gotten to this point by doing things I hate
(Bobby being inspirational af)

Pokiaľ máte chvíľku tak si to rozhodne pustite aj zo záznamom zo stage. Pretože pohľad na tie zlatíčka, ako spievajú o slobode, užívajú si pobyt na stage na ktorú rozhodne patria a pritom blbnú pri novom koncepte je neskutočne fajn.


Only You má taký zvláštny vibe 90-tých rokov. Vyčnieva tu hlavne vocal line a z nej samozrejme June ktorý má rozhodne jeden z tých výraznejších hlasov v kpope. A zároveň znie tak, že mám chuť ho strčiť do bazénu :D. Neberte to nijako zle, ja mám Juneho fakt úprimne rada ale zároveň si z neho rada robím srandu. Chudák má vo všetkých oficiálnych klipoch okolo seba takú fuckboy atmosféru a potom ho človek vidí mimo nich a zistí,že je to len hyperaktívne, hlučné...čosi.
Pri prvom počúvaní Coctail som sa najskôr začala neskutočne smiať. Čímsi mi totiž to pripomína klasické boybandy a tak trochu ma preniesla do časov s Jonas Brothers :D. Úplne vidím iKON ako tancujú niekde pri bazéne, flirtujú s dievčatami a nakoniec skončia s kokteilom vyliatím na hlave. Každopádne má táto pesnička takú príjemne letnú atmosféru a CHANWOO HLAS AWWW.

Just for You
Studio verzia pesničky ktorá bola napísaná ako darček pre fanúšikov a vydaná ešte počas vysielania iKON TV. A ktorá ma takmer rozrevala na verejnosti, pretože som úplne zabudla na to, že je na tomto minialbume. Nie som veľmi citlivý človek, málokedy plačem pretože mi je niečo ľúto, skôr plačem keď som nahnevaná alebo frustrovaná. Ale pesničky venované fanúšikom a ešte k tomu od iKON? Wait for Me, Long time no See, M.U.P a teraz aj Just for You, to všetko ma dokáže emočne dostať.

I'll 'be good to you and keep you safe
I'll make you laugh as much as you've cried
I'll be the star that lights you up
For as long as you've waited, I'll be with you

Keď vidím tento text a uvedomím si čo všetko majú za sebou oni aj ich fanúšikovia a čo všetko pre mňa znamenajú...nie, toto vážne nezvládam♥.

Na záver musím povedať že milujem ako je toto album zostavené. Každá pesnička predstavuje iný žáner ale každá pôsobí ako keby to bol TEN žáner pre iKON. Moje pocity lepšie zhrnul tento textpost. Takéto zloženie albumu mi neskutočne vyhovuje. Som typ človeka ktorý pri počúvaní hudby skáče z extrému do extrému, od k-popu cez j-rock, heavy metal, rap, pagan folk, nightcore, techno, pesničky z telenoviel, anime openingy až späť ku kpopu. Pri slabých chvíľach som schopná prežiť aj slovenský rap, ale len zopár "vyvolených" pesničiek a potrebujem k tomu alkohol.
iKON sú pre mňa rozhodnej veľkou inšpiráciou čo sa "opustenia svojej komfortnej zóny" týka.

Mamamoo- Egotistic
Prvých pár dní po vydaní som sa tomuto comebacku vyhýbala a to z jednoduchého dôvodu. Mamamoo ma neskutočne zabíjajú, či už svojimi hlasmi alebo tým aké sú neskutočne pekné.
Nakoniec som ale bola donútená si to pustiť a už od prvého počutia som sa do tej pesničky zamilovala. Mamammoo majú čo sa týka dievčenských skupín rozhodne jedny z najlepších vokálov.
Budem k vám úprimne teplá. Hwasa? Tmavé vlasy, úžasný pohľad a poriadne stehná? I AM TOO WEAK FOR THIS. YES YES YES YES. A ešte tie krásne, čierne šaty♥.
Moonbyul by zase s tým ako je neskutočne "handsome" mohla strčiť do vrecka všetky chlapčenské skupiny. A k tomu to "zavrčanie" čo spraví okolo druhej minúty...RIP. Plus ich MV sú vždycky tak krásne.

Keby Sleep in the Car mala MV tak ma určite zabije skorej ako iKON s ich Killing me. To som si myslela, než som zistila že to má live stage.,.Viete ako teraz koluje po tumblr to s big dick energy? Tak táto pesnička ho má konský. Pretože je neskutočne drsná, padá mi z nej sánka, zo Solar a Moonbyul umieram...a pritom je to celé o tom, že nechcú spať v aute lebo im make-up zničí tvár. Nie je to štýl na ktorý je človek pri nich zvyknutý ale mohli by toto PROSÍM robiť častejšie?!

Monsta X- Livin it UP
Poviem to úprimne, Monsta X ešte nemali "trsajúci" comeback ktorý by ma nechytil. Ich pesničky sú vždycky medzi prvými voľbami, keď mám také to nutkanie skákať po izbe ako trafená koza a počúvať pritom k-pop. Ani tento japonský comeback ma teda rozhodne nesklamal. Hlavne keď tam nabehol Changkyun s tým jeho "Tic tic, tac tac" a bola som v prdeli. A k tomu Jooheon...budem úprimná, občas mám pocit že toho chlapca vystrelili z nejakej rapujúcej pištole. Dáva to zmysel? Nie ale iné prirovnanie ma nenapadá, pretože on tam vždycky tak perfektne nabehne a zabije to. Pri vocal line mám ešte furt trochu problém rozoznávať hlasy bez MV, ale to bude asi hlavne tým som im ešte furt nevenovala toľko pozornosti ako by som mala. Len by ma fakt zaujímalo, prečo má Minhyuk na sebe to vrece na odpadky. A prečo Hyungwon vyzerá tak utrápene.

KAT-TUN Keep the Fate (Jpop)
Myslím že všetci vieme, že ja a jrock máme spolu dlhoročný vzťah. Konkrétne to pred nedávnom bolo 9 rokov. Málokto ale vie, že ešte tesne predtým som mala takú menšiu zrážku s j-popom z ktorej som si odniesla pár mien a pesničiek. Jednou z nich je aj skupina KAT-TUN ktorá oficiálne debutovala v roku 2006 a mená všetkých šiestich členov som sa nikdy neobťažovala učiť. Respektíve v čase keď som s nimi mala túto menšiu zrážku, bolo učenie sa japonských mien mimo anime ešte desivé.
A prečo tu vlastne meliem o J-Pope? Pretože v poslednom čase ma chytila zvláštna nostalgia a skončilo to práve pri tých pár pesničkách od KAT-TUN. Plus, budem úprimná ale éra takýchto vlasov a stylingu mi svojim spôsobom chýba.
Bohužiaľ na YT nie sú žiadne ich klipy a tak ich sem musím dávať pomocou odkazov na vimeo. Rozhodne za skúšku stoja Don't U Ever Stop a Signal i keď k obom ma asi viaže tá nostalgia. A fakt že viem skoro každé jedno slovo naspamäť, ehm. K tomu ma ešte kamarátka nakazila s Face Down od legendárnych Arashi ktorý to už ťahajú na 20te výročie. Pamätám si keď Tsuzuku z visual kei skupiny Mejibray tweetol, že "Prečo všetci hejtujete Arashi? Sú skvelý!" a tá armáda edgy detí ho skoro roztrhala. Preto pamätajte deti, pokiaľ chcete byť drsný a ívl, vyhýbajte sa popu :D. 

You Might Also Like

0 komentárov